lördag 10 september 2011

Mera bak

Eftersom våran lilla tripp till kojan uteblev den här helgen, vilket känns rätt trist, passade vi på att få lite gjort här hemma innan vintern kommer. Lite höstfix liksom. Vi får hoppas på kojan någon helg framöver. Jag målade andra varvet på garaget så nu är det färdigt. Och så snyggt det blev! Kommer bli ännu bättre när vi målat bort resten av de bruna fönster(vad heter det?)-karmarna/bläck(kallar vi det). 


När barnen (läs "de andra") somnat och ville vila efter lunch tog jag mig en inlines-tur, och så hann man med lite träning idag också! Pluspoäng! 


Och när glöden var igång så bestämde jag mig för att baka lite igen. Muffins och Havre-kladd-kakor. Efter mitt förra muffins-bak var jag fortfarande inne på kokos som smaksättning. Den här gången provade jag byta ut mjölken i receptet mot kokosmjölk. -Blev helt ok! Havre-kladd-kakorna fick sig en liten piff också då jag tog dubbla mängden kakao, de blev mycket mycket godare så det kommer jag göra i fortsättningen! :) 




Kokosmjölks-muffins! Ser dom goda ut?











Och dessa lovar jag är supersmaskiga!


Gissa vem som blev super nöjd även denna gång då han fick slicka vispen?!


Fika med kärleken!


As our little trip to the cabin did not occur this weekend, which feels rather dull, we took the opportunity to get some done at home before winter comes. A littleautumn fix as well. Let's hope for cabin one weekend to come. I painted the second lap for the garage so now it's finished. And so it was stylish! Will be even better when we painted out the rest of the brown window (what's this?)-frames (we call it).

When the children (read "the others") had fallen asleep and wanted to rest after lunch I took a rollerblading tour, and so did one with some exercise today, too!Plus Points!

And when the fire was started so I decided to bake a bit again. Muffins andoat-smudge-cakes. After my last muffin-back, I was still in for coconut as flavoring.This time I tried to replace the milk in the recipe of coconut milk. -Became ok!Oat-mess-cakes were a little spice also when I took double the amount of cocoa,they became very much better so I will do next! :)










2 kommentarer:

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...