tisdag 27 september 2011

Svinn

När vi gjorde långkoket häromdagen så skulle man använda färska kryddor. Oftast behöver man ju inte så mycket som en hel kruka, och med oftast menar jag aldrig! Därav har jag tyckt att färska kryddor är något av ett lyx då det blir ganska kostsamt. För det är ju inte tvärenkelt att få de små kvistarna att överleva som krukväxt heller. Jag tänkte prova nu med att frysa in resterna vi fick över och se hur det går. Helst av allt skulle jag vilja ha egna kryddväxter och till våren har jag planerat att plantera lite. Det luktar ju så otroligt gott också! Rena doft sensationen. 


When we made ​​the long cooking the other day, you would use fresh spicesUsually you do not need as much as an entire pot, and by usually, I mean neverHence I have thought that fresh herbs are something of a luxury when it gets prettyexpensive. For it is not easy to get the small twigs to survive as a potted planteither. I was going to try now to freeze the leftovers we had and see how it goesMost of all I would like to have my own herbplants , I plan to plant some in the spring. It smells so incredibly good too! Clean scent sensation.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...