onsdag 21 september 2011

Huslig

Läste i en av villa tidningarna vi får hur man tycks bli mer huslig när man bor i villa. Kan nog kanske känna igen mig lite i det. Blev sen också kallad huslig av en kollega, vilket jag inte riktigt håller med om. Alltså vad jag menar, jag har nog blivit mer huslig efter vi flyttade till huset än vad jag var innan. Men jag är nog inte så huslig som jag känner att jag skulle vilja vara. Haha, jag vet ju knappt hur allt fungerar här hemma. Shunten?! är det den som är märkt "shuntventil"? haha. Får nog skämmas lite att jag varit husägare lite mer än ett år och inte rengjort pannan än! sorry älskling!  


Men visst hör det lite till att vara lite huslig, koka sylt, pocka bär, odla, fixa och dona när man bor i hus. Sen att man har förekläde och storstövler det låter jag vara upp till var och en. 




I read in one of the villa magazines we get the better seems to be more homelywhen you live in a house. May recognize me a little of it. Then it was a colleaguewho thought I was. Which I do not really agree with. So what I mean, I've becomemore homely after we moved to the house than I was before. But I'm probably not as homely as I feel I would like to be. Haha, I do not even know how everything works here at home. The shunt?! it is the one labeled "shunt"? haha. Im a little ashamed that I bin homeowner a little more than a year and have not clean the boiler yet! sorry darling!

But of course there is little to it to be a little homely, boil jam, tree berries, grow, fixand donor when they live in the house. Then to have förekläde and storstövler itallows me to be up to each one.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...