måndag 7 november 2011

Att få sova

Sömn har vi ändå haft ganska generöst med under dessa småbarnsår. Både M och L har sovit bra ändå sen födseln. Men just nu... Ja med en som haft feber i början på helgen och har efterskalv av det och en som produserar snor för en hel förskoleavdelning, så blir sömnen rätt rubbad. När vi precis höll på somna (23:38) kom M in och missbedömde avstånden en smula och gick rätt in i väggen. Efter att ha stoppat tillbaka sonen i sängen 5ggr och tröstat och matat lillan fick jag äntligen somna. Klockan 02.00.

Sen sover hon rätt oroligt nu när hon är så snorig. Helt förståeligt.

Sleep, we still had quite generous during these baby-years. Both M and L have been sleeping well ever since birth. But right now ... Yes with one who had fever at the start of the weekend and aftershocks of that and one who produces snor for an entire preschool department, so sleep is disrupted right now. When we just kept on falling asleep (23:38) M came and misjudged the distance a bit and went right into the wall. After walking back with my son to bed 5 times and comforted and fed the little one, I finally got to sleep. 02:00.

Then she sleeps restlessly right now that she is so snotty-nosed. Completely understandable.




2 kommentarer:

  1. Huuu gissa om jag vet hur du känner?! Milo som aldrig sovit bra....

    Kan jag kanske få glädja dig med att du är vinnaren i min Rockefella tävling! :) Det kanske piggar upp idag? Kasta dig in på min blogg så får du veta mer!

    Kram och grattis!!

    SvaraRadera
  2. haha, höll på trilla av stolen! Vad glad jag blir!

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...