onsdag 2 november 2011

November

Andra dagen i November. Det är vinter. En del av mig vill bara sucka åt denna årstid. Det är kallt, mörkt och en hel del blött. Jag gillar inte att frysa! Inte heller tycker jag om när största delen av dygnet är mörkt som natta, man (JAG) blir så trött så ögonen värker. Man kan lika gärna tro att man kliver upp klockan 3 på natten när klockan är 6:30 på morgonen. Ja, ni vet!  


Nu känner jag mig en smula gnällig vilket inte alls var meningen med detta lilla inlägg. Men jag ser inte fram emot vintern. Däremot har jag faktiskt börja tycka att en del av vinterbestyret är ganska mysigt. Det jag faktiskt längtar till är att få baka pepparkakor med M (för det TÄNKER jag göra!), pynta med klappar och annat juligt jox, dricka glögg nerbäddad i en mysig filt framför TV:n. Ja sånna grejor! 






Second day in NovemberIt is winterPart of me would just sigh at this time of year.It's cold, dark and a lot of wet. I do not like to freezeNor does I like that most of theday is dark as nightwe (I) get so tired that my eyes acheOne might as well think thatgetting up at 3am when the clock is 6:30 in the morningYes, you know!

Now I feel a little whiny, which was far from the point of this little postBut I do not lookforward to winter. However, I actually start to think that some of vinterbestyret is quitecozy. What I really long for is to bake gingerbread cookies with M (for I intend to do!),Decorate with pats and other Merry Christmas jox, drinking mulled wine tucked in a cozy blanket in front of TV Yes that stuff!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...