onsdag 23 november 2011

Att göra matsedel

Att äta bra är inte alltid så lätt. Det krävs ganska bra med planering (vilket jag inte direkt är bra på, tänka på middag på morgonen är väl inte naturligt eller?) Men det är något jag MÅSTE börja ta tag i känner jag. Min mage mår som inte bra av vad som helst har jag märkt. Så jag tänkte så här: om man gör en egen matsedel kanske det blir lite lättare. Då behöver man bara planera en gång per vecka, typ. Och dessutom blir det lättare att hålla det på en hälsosammare nivå. Great!

Vi körde en månad med GI för, Ja säkert ett år sedan, och det fungerade jättebra när vi följde den matsedeln. Dessutom mådde både jag och R mycket bättre. Magen var inte som en luftballong som den oftast känns nu.


Eating well is not always easy. It requires good planning (which I am not exactly good at, thinking about dinner in the morning's not natural or?) But it's something I must start taking hold of, I know. My stomach's not good for anything. So I thought this: if you make my own menus maybe it gets a little easier. Then I just need to plan a weekly, type. And makes it easier to keep it at a healthier level. Great!
We ran a month with GI, Yes certainly a year ago, and it worked great when we went on the menu. In addition, felt both I and R is much better. The stomach was not like a hot air balloon as it often feels like now.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...