tisdag 15 november 2011

När vintern närmar sig

När man tittar ut är det ganska uppenbart att vintern inte är långt borta. Frosten ligger fortfarande kvar och det lunchtid. Det är dags att gå i ide. Om man nu kunde. Nej, vintern kan vara väldigt mysig på sitt sätt, med tända ljus och soffmys. Eller en liten lägereld om man kommer sig ut på en pimpeltur. Alla årstider har ju som sin charm ändå. Men jag föredrar i alla fall sommar halvåret. Tycker som inte om att frysa! 


Idag är jag dessutom redigt trött. Har sakta börja av-vänja lilla L att inte äta på nätterna. Men det är svårt. Svårt att inte falla dit när man är sjukt trött själv. Började nu i natt, men jag kör inte stenhårt då jag tycker lite synd om henne då hon faktiskt varit rätt sjuk. Men det kommer väl. Lagom till jag ska jobba och sambon gå hemma(!!). Kommer nog inte bli många knop gjorda idag. Har som ingen lust. Kommer inte igång idag. Har jag gått i ide ändå? 






When you look out it's pretty obvious that winter is not far away. Frost is still there andit is lunch timeIt's time to go into hibernationNow if you could. No, winter can bevery cozy in their own waywith candles and snuggleOr a small campfire if you comeout to ice fishingEvery season has its charm though. But I prefer anyway the summer. Do not like to freeze!

Today I am also very tiredHas slowly start to get little-not to eat at nightBut it is hardHard not to fall when you are sick tired yourself. Started tonightbut I do not drive very hard when I think a little sorry for her when she actually has been quite ill.But it will comeJust in time for me to work and my boyfriend go home (!!). Willprobably not get much done today. Does that not feelWill not started todayI have gone into hibernation yet?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...