måndag 7 november 2011

När man är newbie

Jag har varit husägare i lite över ett år nu. Men ska jag vara ärligt känner jag mig inte helt och hållet som en husägare än. Vet inte riktigt varför men på något surrealistiskt sätt känner jag mig inte så. Därför är det tur att jag har en veteran till sambo. Ikväll gick pannan ner i temp, rökgasen (hade ingen aning om att det ens fanns något som hette så innan denna sommaren) stod väääldigt lågt, och jag har ingen aning om varför. 


Suprice! 


Känner mig smått taskig att jag inte kan lösa detta själv. För nu får R se över det efter sin arbetsdag, ikväll. Vilket bara känns skitsurt. Är väl knappast meningen att han ska behöva göra något sånt när han kommer hem 23.00 på kvällen. Men jag lär mig, tar ett steg i taget och ökar mina husliga-kunskaper hela tiden. Jag menar när jag fick eget boende kunde jag knappt ta hand om en vanlig grön-växt. Tydligen behöver dom vatten! (?) 



Men det här golvet har jag då lagt alldeles själv minsann! Joru! när det kommer till renovering, är jag inte riktigt lika feg. Provar mig fram. Hittills har det ju gått bra. Lagt golv, tapetserat, målat, fototapet och sånt! 


I have been a house owners in a little over a year nowBut I'll be honest I do not feelcompletely like a house owners yet. Do not really know why but in some surreal way, I do not feel that way. Therefore, it is fortunate that I have a veteran for partnerTonight, the temperature went down to the boilerthe flue gas (had no idea that there even was something called so before this summerwas very lowand I have no idea why.

Suprice!

I feel somewhat bad about that I can not solve this myselfFor now R look at it afterhis working daythis evening. Which just feels like shit Is hardly intended that heshould have to do something like that when he comes home 23:00 at nightBut I learn, take one step at a time and increases my domestic skills all the time. I mean when I got my own living, I could barely take care of an ordinary green plant.Apparently they need water(?)

But this floor, I then added all by myself indeed! YES! When it comes to renovation, I'm not quite as cowardlyTry me out. So far it's gone wellLow floorpapered, painted, photo wallpaper and stuff!


3 kommentarer:

  1. Sicken tur att du har en man som är så gammal och vis som kan det där med hus. Vi i den yngre generationen har inte lärt oss än. Och då är det bra att vi har de äldre att förlita oss till =)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Hehe, R tackar för hälsningen!

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...