onsdag 30 november 2011

Kakor och karameller

Juletider förknippar jag med rätt mycket bak. Finns mycket som man vill göra och ha till julen. Både i snaskväg och mat förståss. Jag började lite smått idag. Maränger (som besatt har klistrat sig fast i tankarna). De blev rätt ok faktiskt. Har aldrig gjort maränger förr. Bara i tårtväg.

Kanelskorpor, glutenfria heta peppisar, saffranskola, och kanske något mer står på schemat. Ja, och deffinitivt fatost. En jultradition i min familj. En av de saker som jag vill ha för att det ska vara riktig jul. Älgstek (typ tjärknöl), Fatost och blana. Hittills är det bara jag som äter det. Men det gör inget.

Vad är era julmåsten?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...