lördag 30 april 2011

Trötta familjen och Alfons effekt

Idag var planen att få någonting gjort här hemma. Börja med G's rum var tanken. Jag började dagen med att måla färdigt M's växasäng (3:e varvet). Sen var jag och M ner till stan medan R började i G's rum med att slipa. Vi flydde fältet. När vi kom hem var det dags för middagslur för lilleman. Dessvärre somnade hela familjen av i ca 2-2,5 timma! så det kan gå...hehe. 


Vi tappade lite fart med denna tupplur, men hämtade igen lite energi ute i trädgården. M gillar verkligen att vara ute. Så tråkigt nu när han varit sjuk. Vi fick faktiskt lite gjort i rummet idag ändå. Slipat är det, sen var det bara att städa hela övervåningen på slipdamm. Vissa saker har dock tagit lite längre tid än nödvändigt då jag är rätt bra på Alfonseffekten ibland. "jag ska bara..." hör man mig säga. 




Fixade ett par foton till vår blivande fotovägg också. Rätt snygga tycker jag! 
Nu är det dock dags för lite plugg så att det blir gjort! 


"jag ska bara...." hehe...


Today the plan was to get something done here at home. Start with G's room was the idea. I started the day by painting the finished M's growing bed (third row). Then I andM into town while R was in G's room to grind. We fled the scene. When we got home it was time for afternoon nap for the little man. Unfortunately slept the entire family of inaround 2-2.5 hours! so it can go ... hehe.

We lost some momentum with this nap, but picked up some energy in the garden. Mreally like the outdoors. So sad now that he has been sick. We actually got a bit donein the room today anyway. Sanded it, then it was just to clean the whole upstairs of thesanding dust. Some things have taken a little longer than necessary because I am quite good Alfie effect sometimes. "I'll just ..." hear me say. Fixed a couple of photos toour future photo wall, too. Right nice I think!

Now it's time for a little plug so that it gets done!

"I'll just ...." hehe ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...