torsdag 5 maj 2011

Budget-spa

Ibland när huden tappat "liv" är det rätt skönt att göra en ansiktsmask och återfå lite lyster i huden. Jag tog för mig och lyxade till lite ikväll med en budget mask i från, ja kanske inte första stället man tänker sig men, ÖoB. De säljer olika ansiktsmasker för fem kr (set om 2 för 10kr). Jag har provat 2-3 masker från dem nu och för mig fungerar det riktigt bra. Favoriten hittills när man har fått så där riktigt torr hud (vinterköld-torrhet exempelvis) är den med avokado och valnöts-kärna, peelar bort dödhud och återfuktar. 


Ett litet vardagstips. 
Nu väntar bara ett smaskigt kvällsfika så är det riktigt mys. 


Sometimes when the skin is lost "life" it's great to make a face and regain some lusterin the skin. I took it for me and lyxade for a bit tonight with a budget mask from, well maybe not the first place you think of but, ÖoB. They sell different masks for five SEK(set of 2 for 10kr). I've tried 2-3 masks from them now and for me it works really well.The favorite so far when you have really dry skin (winter cold, dryness, for example) is the one with avocado and walnut kernel, exfoliates away dead skin and moisturize.
A small living tips.
Now wait just a tasty evening snack, it's really relaxing.


1 kommentar:

  1. Mmm,jag diggar deras ansiktsmasker med! Har kört en nu på morgonen för att pigga upp en något plågad partyhud. Råkade somna med sminket på som vanligt, eftersom att det tydligen var viktigare att kolla på Twilight än att tvätta ansiktet när jag kom hem.

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...