tisdag 3 maj 2011

Timjan magi

Förkylningen som har bosatt sig i vårt hus, och hoppat från lilleman till mig och R håller på driva mig till vansinne. Den började som lite halsont och nu har jag fått världens hosta. Enda gången jag haft likvärdig eller värre hosta var för kanske 10-12 år sedan. Jag hostade då sönder revben, eller vad jag misstänkte i alla fall, med tanke på att det tog typ 6 månader innan det slutade göra ont helt. 


Jag har verkligen ont i alla muskelfästen i mage och rygg, och funderar snart på om jag kommer hosta ut den här bebisen eller om hon lyckas klänga sig fast. Men något jag lärt mig från förra gången är Timjans inverkan på hosta. Köpte då (har aldrig sett dem sen dess) svindyra tabletter på apoteket med timjan-extrakt i och det var de enda som hjälpte. Den här omgången kör jag stenhårt på Timjan-te och det hjälper faktiskt. Man ska verkligen inte underskatta modernatur. 


The cold that has settled in our house, and jumped from the little man to me, and R isdrive me insane. It began as a little sore throat and now I have got the world's cough.The only time I have had similar or worse cough was maybe 10-12 years ago. Icoughed and broke my ribs, or what I suspected anyway, given that it took about six months before it stopped hurting completely.
I was really sore all the muscular attachments of the stomach and back, and thinkingquickly on whether I will cough out this baby or if she manages to cling on. Butsomething I learned from last time, thyme effect on cough. Then bought (have not seenthem since then) ridiculously expensive pills at the pharmacy with thyme extract in andit was the only thing that helped. This round I drive hard on Thyme tea and it actually helps. One should certainly not underestimate Mother Nature.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...