torsdag 12 maj 2011

Vilt


För mig finns det väldigt lite som går upp mot vilt när det gäller mat. Är mer eller mindre uppvuxen på älgkött och egen fångad fisk som röding och öring. Jag tycker vilt är en lyx och väljer det om jag har chansen. Idag tog jag fram älgskaven som legat en tid i frysen. Gräddstuvad älgskav stod på menyn till middag! Inget jag någonsin gjort förrut men det blev rätt gott. Min älskade mormor hade nog lyckats bättre! Hos henne fanns det alltid älg, eller röding och öring.  


For me there is very little that beats wild meat when it comes to food. Are more or lessgrew up on moose meat and self-caught fish and char. I think wild meat is a luxury, andselect it if I have the chance. Today I took the moose meat that has been a time in thefreezer. Creamed moose-stew was on the menu for dinner! Nothing I have ever hadgoals in the past but it was really good. My beloved grandmother had probably done a better job! With her​​, there was always elk, or char and trout.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...