söndag 8 maj 2011

Vårdcentralbesök

R tog beslutet att ändå trots sitt "det går väl över, det är inte så farligt" att ringa sjukvårdsupplysningen ang hans bett av Sonny igår. Det visade sig (som jag sa) att han borde ha åkt in redan igår när det hände. Sjuksjöterskan han pratade med skrattade lite lätt när R berättade att han tagit 2 alvedon och gått och lagt sig istället. 


Han är i alla fall där nu och jag och lilleman ska gå ut i solen en stund innan det är dags för jobb. Även jag har pratat med sjukvårdsupplysningen idag ang min otroligt enerverande rethosta. Den vill bara inte ge sig. Vaknade 05.00 i morse och började hosta och hostade nästan konstant i 2,5 timme. De tyckte att jag också skulle åka till vårdcentralen idag och sätta mig och vänta på hjälp. Men jag tror att det går smidigare och att det blir mindre väntan om jag ringer HC i morgon och får en bokad tid. 


Nu ska vi klä oss och gå ut en sväng, sen väcka G och börja jobba.


R took the decision that even despite his "it will pass, it is not so bad" to make health care information on his bite of Sonny yesterday. It turned out (as I said) that he shouldhave gone in already yesterday when it happened. The nurse he spoke to laughedlightly when R told me that he took two pain pills and went to bed instead.

He is there now and I and the little man will go out in the sun for a while before it's timefor the job. Even I have spoken to health care information today about my incrediblyannoying dry cough. It just will not give up. Woke up 5:00 this morning and started coughing and coughed almost constantly in 2.5 hours. They thought that I also would goto the clinic today and sit and wait for help. But I think it will go smoothly and that there's less waiting if I call clinic tomorrow and get an appointment.

Now let us get dressed and go out for a while, then wake G and start working
.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...