måndag 16 maj 2011

Tid

Tid är ett konstigt fenomen tycker jag. Hur man än gör, lever och är. Så är det nästan alltid något man känner att man inte hinner med. Är man så dålig på att fördela sin tid? Eller sitter det i motivationen till en del saker man borde göra? Eller är det helt enkelt att man vill alldeles för mycket än vad tiden erbjuder? Jag kan nog erkänna att jag är lite dålig på att "ta tag" i saker ibland. Inte alltid och inte med alla saker. Men ni vet sånt vardagligt som man bara inte känner för att göra ibland. Då har man snabbt "slösat" en halvtimma eller timma. Nej, får nog kamma till mig... ;)


Time is a strange phenomenon, I think. Whatever you do, live and are. So it's almostalways something you feel you can not keep up. Are you so bad at distributing our time? Or is it the motivation for some things you should do? Or is it simply that youwant too much than what time offer? I can admit that I am a bit bad at "grabbing" ofthings sometimes. Not always and not with all things. But you know, everyday stuff thatyou just do not feel like doing sometimes. Then they can quickly "wasted" a half hour orhour. No, get enough focus for me ... ;)

2 kommentarer:

  1. Men måste man vara så himla effektiv jämt ?? Ibland är det skönt att bara vara , men då gäller det att man kan släppa tanken fri , så att inte alla måsten poppar upp och stör !
    Tack för titten hos mig !
    Ha det gott ! // Susanne ♥

    SvaraRadera
  2. Nej man måste kanske inte det. Det är väl bara det "dåliga samvetet" som hänger över en ibland. hehe.

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...