söndag 29 maj 2011

Omvälvande helg

Denna helg har varit något utöver det vanliga. Vi har hunnit med både sorg och glädje. Fredagen var avsatt för en fin begravningsceremoni för min kära mormor som gick bort för en kort tid sedan. Många tårar fälldes, och många var där för att ta avsked. De vackraste psalmer sjöng vi till hennes minne. Begravningar är aldrig trivsamma att gå på, men det absolut jobbigaste jag tycker är att se alla så ledsna. Det gör ont i hjärta och själ. 


Jag minns min mormor med väldigt positiva egenskaper. Min mormor älskade att vara i naturen. Plocka bär, vandra och fiska. Jag trivs också i naturen och det kommer framöver också ha en koppling till min mormor. Vila i frid min älskade vän.

Lördagen gjorde vi en helomvändning i det kyrkliga besöket, för den här gången var det dags för Bröllop. R's bror och hans tillhörande. Det var en fin ceremoni och solisten (som också är väldigt bekant för mig och R) gjorde ett grymt framträdande med en egen tolkning av Sara Löfgrens -"Alltid"
Bröllopsmiddagen var underbart god, men eftersom jag sovit väldigt dåligt (beroende på denna enerverande hosta) och började få lite tryck och aning av att det var på gång med skrotet i magen bestämde vi oss för att fara hem efter middag. 


Jag kan nu berätta för alla att det har lugnat ner sig, skrotet luras och ingen bebis har kommit än. ;) 


This weekend has been extraordinary. We have had time with both sadness and joy.Friday was reserved for a nice funeral for my dear grandmother who passed away a short time ago. Many tears were convicted, and many were there to say goodbye. The most beautiful hymns we sang in her memory. Funerals are never pleasant to walk on, but the absolute worst part I think is to see everyone so sad. It hurts my heart and soul.
I remember my grandmother with very positive qualities. My grandmother loved being in nature. Pick berries, hike and fish. I also thrive in the wild and it will in future also have a link to my grandmother. Rest in peace my beloved friend. On Saturday we did a complete turnaround in the Church's mission, for now it was time for the wedding. R's brother and his future. It was a nice ceremony and the soloist (who also is very familiar to me and R) did an awesome performance with its own interpretation of Sara Löfgren - "Always" Wedding Dinner was delicious, but since I slept very poorly (due to this annoying cough) and started getting a little bit of pressure and that it was going to scrap in the stomach, we decided to go home after dinner.
I can now tell everyone that it has calmed down, scrap fooled and no baby has come yet. ;)


1 kommentar:

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...