måndag 30 maj 2011

Kräm

Riktig sommar mat! Idag för att fira det lite bättre sommarvädret än vi haft på ett tag så har jag gjort lite rabarberkräm. Det är väl ganska bekvämt att bara gå ut i trädgården plocka ett par stjälkar och gå in och koka dem. Ganska lyxigt. Senare i sommar får jag prova med bären från buskarna. 


Som alltid blir det på en höft man slänger ihop krämen, tyvärr blev den lite för sur. Men eftersom grytan stod kvar och var fortfarande väldigt varm tillsatte jag lite för att få den lite bättre. Höll dock på att slå ner sockerförpackningen jag ställt på bänken, hann fånga den, men typ upp och ner. Fram med dammsugaren - och 4 dl socker i sopan. Så typiskt klantiga jag! 




Real summer food! Today, to celebrate it a bit better summer weather than we had in awhile so I made ​​some rhubarb cream. That's quite convenient to just go out into the garden to pick a few stalks and go in and cook them. Quite luxurious. As always do iton an approximate, unfortunately I made it too sour. But as the pot was still standingand was still very warm so I put a little sugar to make it a little better. Did, however,allmost knock down the sugar package, I put on the bench. I caught it, but upside anddown. Out with the vacuum cleaner - and 4 cup sugar in the garbage. So typicallyclumsy me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...