tisdag 17 maj 2011

Rabarber

Är det något förutom jordgubbar som verkligen säger "sommar" för mig så är det rabarber. När jag var liten hade vi jätterabarber på vår tomt som jag och min bror ofta gick och åt på med en kopp socker att doppa i. Det är barndomsminne! Att det fanns rabarber i trädgården på vår tomt när vi köpte hus för ett år sen gjorde mig lycklig! Att kunna göra egen-gjord rabarberkräm på sommaren det är lyx och något som jag vill att mina barn ska ha med sig som barndomsminne precis som jag. Imorgon ska jag koka årets första rabarberkräm.



     
Foto: Therés

Is there anything besides strawberries that really says "summer" for me, it's rhubarb.When I was little, we had giant rhubarb in our garden that my brother and I often went to eat at a cup of sugar to dip in. That is a childhood memory! That there was rhubarb in the garden when we bought the house a year ago made ​​me happy! Being able tomake self-made ​​rhubarb cream in the summer there is a luxury and something that Iwant my children to have with them as childhood memory, like me. Tomorrow I willmake the first rhubarb cream of the year.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...