tisdag 17 maj 2011

Kak-katastrof

Foto: Therés
Hittade ett recept som jag tyckte såg ganska enkelt ut. Det enda jag ändra var att jag skulle göra dem glutenfria. Vilket jag har gjort många gånger tidigare. Men så dåliga det blev! Kändes när jag gjort min provsats att det saknades något i kakorna. Något som socker eller sirap för att få dem lite seg-knaprig. Det fanns som inget som höll ihop dem. 


Gjorde en ny sats och tillsatte lite sirap denna gång. Ja, det blev bättre, men skulle nog behöva en skvätt till, nu hinner jag inte tillsätta mer och baka i ugnen, för jag måste hämta lilleman från dagis, så jag får fortsätta och se om jag lyckas bättre ikväll. 







Found a recipe that I thought looked pretty simple. My only change was that I wouldmake them gluten free. Which I have done many times before. But so bad it was! I feltwhen I made ​​my batch of samples that there was something missing in the cakes.Something like sugar or syrup to make them a bit slow-crispy. It was like nothing thatkept them together.

Made a new batch and add a little syrup this time. Yes, it got better, but would probablyneed a little bit more, now I have no time to put more in and bake in the oven, because I have to pick little man from kindergarten, so I may continue and see if I do bettertonight.




2 kommentarer:

  1. Om det va mitt recept haller jag med, jag kastade alltihop!

    SvaraRadera
  2. Kastade också bort det. Måste fattas något. Blev lite bättre med sirap i dock, men det blev fortfarande inte bra... :/

    SvaraRadera

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...