lördag 14 maj 2011

Mål-linjen

Har verkligen börjat inse att det är väldigt nära nu. The do day! 21 dagar kvar, och jag kom på igår att jag inte ens visste om jag hade ett blodgrupperingspapper. Blev en liten miss sist hos MVC, jag och R kom ihåg det som att jag skulle få alla papper den här gången. Medans min barnmorska trodde att hon gett mig blodgrupperingen gången innan. Jag hittar det inte hemma, sökte igenom "kontoret" igår. Däremot hittade jag ett som hon skrev ut då jag väntade M. Det borde väl fungera!(?) 


Jag kanske borde packa färdigt en väska till förlossningen/BB!? Jag borde ta fram lite kläder att ha med. Vetepåsen. Tvätta sängkläderna till spjälsängen. osv osv... 
En del av mig är verkligen med på att "va tusan, det kan ju hända imorgon" Medan en del av mig är lite av den inställningen "det är ju 3 veckor kvar!" :) 






I've really begun to realize that it's very close now. The do day! 21 days left, and I realized yesterday that I did not even know if I had a blood typing paper. Became aminor omission in the last MVC, I and R remember it like I would get all the paperworkthis time. While my nurse thought she had given me blood groups the time before. I findit not at home, searched through the "office" yesterday. However, I found one that shewrote out when I waited M. It should work well! (?)

Maybe I should pack a bag ready for the birth / BB!? I should take up some clothes tobe with. Wheat bag. Wash bedding for the crib. etc etc ...
Part of me is really that "huh heck, it could happen tomorrow" While part of me is a bitof attitude "that's 3 weeks left!" :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad roligt att du tittade in! Tack!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...